Erg trots zijn wij om te kunnen vertellen dat wederom onze CEDEO-erkenning is verlengd voor de komende twee jaren. Niet alleen zijn wij trots dat deze verlengd is, maar ook dat de score zeer positief is, namelijk een hoge score van 97,4% voor onze open opleidingen, en 96,7% voor onze maatwerk trainingen.
Klanttevredenheid
Bij BLOM opleidingen hechten wij veel waarde aan onze klanttevredenheid van onze relaties en cursisten. Wij toetsen dit veelvuldig, en zijn zeer dankbaar voor de respons vanuit onze klanten. Onze klanttevredenheid is al jaren stabiel en hoog. De gemiddelde cijfers zijn niet onder een 8,5 geweest.
Ook vanuit Spiegel Certificering, tijdens onze jaarlijks toetsing voor het behaalde certificaat voor de ISO 9001:2015, is het opgevallen hoeveel waarde wij hechten aan de klanttevredenheid. Het facet Klanttevredenheid is als opvallend goed geconstateerd. Hierbij is o.a. het volgende aangegeven:
"Continu onderzoekt men hoe men de respons door cursisten hoog kan houden”. "En verbeteringen worden steeds doorgevoerd, bijvoorbeeld door het lesplan van een cursus te actualiseren."
Cedeo
Cedeo bestaat sinds 1980 en is een initiatief van HR-managers bij de grootste bedrijven en instellingen van Nederland, gesteund door het ministerie van Economische Zaken. Door het uitvoeren van een klanttevredenheidsonderzoek geeft het Cedeo inzicht in de kwaliteit van de bedrijfsopleidingen. Vanuit de website van CEDEO wordt ook aangegeven dat steeds meer inkopers van opleidingen uitsluitend kiezen uit aanbieders die Cedeo-erkend zijn. Dat geeft ze de garantie dat minimaal 80 procent van hun klanten ‘tevreden tot zeer tevreden’ is over de kwaliteit en de dienstverlening. Daarnaast hebben ze de zekerheid dat deze beoordeling actueel is. Want om hun Cedeo-erkenning te behouden moeten aanbieders elke twee jaar een nieuw klanttevredenheidsonderzoek afsluiten met een positief resultaat. De Cedeo-erkenning staat dus gelijk aan een krachtige aanbeveling door collega-inkopers.
Cedeo-erkenning Open opleidingen
Alle geïnterviewden zijn tevreden tot zeer tevreden over de opleidingen en samenwerking in totaal. Alle facetten worden getoetst tijdens het onderzoek; het voortraject, opleidingsprogramma, uitvoering, opleiders, trainingsmateriaal, accommodatie, natraject, organisatie en administratie, relatiebeheer en prijs-kwaliteitverhouding. Enkele citaten:
“Het totaalpakket is goed. Ze denken heel goed mee over een oplossing als iets niet goed werkt”
“ Ze kennen ons bedrijf heel goed en passen hun trainingen hierop aan. We hebben geen verbeterpunten en zouden ze zeker aanbevelen”
“ Het contact met BLOM is laagdrempelig en ze denken heel goed mee. Ik ben zeer tevreden met deze opleider! “
“De prijzen zijn marktconform. We stellen jaarlijks een nieuw raamcontract op, waarin de prijzen zijn opgenomen. Voordat we dit raamcontract opmaken, doen we een marktonderzoek. Gezien het hoge percentage medewerkers die slaagt voor de training, vinden we dat de kwaliteit uitstekend is”.
“We hebben wel eens informatie aangevraagd bij andere opleiders, maar BLOM biedt een volledig pakket aan en denken altijd mee in oplossingen. De prijs is concurrerend, dus gezien de kwaliteit die ze leveren hebben we geen behoefte om over te stappen. We zijn heel tevreden met ze. “
Cedeo-erkenning maatwerkopleidingen
De referenten zijn tevreden tot zeer tevreden over de opleidingen in en over de samenwerking in zijn totaal. Eén van de opdrachtgevers zegt hierover: "Ze denken mee en geven advies. De beschikbaarheid is heel goed, waardoor wij ook op korte termijn trainingen kunnen plannen. lk kan geen verbeterpunten noemen en ik zou ze zeker aanbevelen." Dit blijkt het algemene standpunt te zijn. Alle opdrachtgevers zouden BLOM opleidingen van harte aanbevelen aan anderen. Verder zijn nog enkele citaten:
"Wat ons vooral bevalt zijn de korte lijnen en de flexibele manier van reageren. Soms willen we op zeer korte termijn iets organiseren en dit levert zelden problemen op."
“De prijzen zijn van tevoren overeengekomen en zijn transparant. Hier wordt niet van afgeweken”.
"Onze medewerkers vinden de manier van lesgeven erg prettig. Hij weet de juiste toon aan te slaan en door goede praktijkvoorbeelden te geven, ook de theorie aantrekkelijker te maken"
"Het slagingspercentage is goed. Het merendeel van onze medewerkers slaagt de eerste keer."
'We hebben nog niet zo lang geleden onderzocht of de prijzen nog steeds marktconform zijn. Dit blijkt zo te zijn. En daarbij is de kwaliteit van de opleidingen zeer hoog".
Natuurlijk is het erg fijn de bevestiging te ontvangen met deze positieve resultaten, maar ook zijn wij altijd blij om verbeterpunten te ontvangen, zodat wij ons kunnen blijven verbeteren. Onze onderzoeken en evaluaties worden intern besproken en waar mogelijk worden verbeteringen doorgevoerd.